بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طراحی کابینت آشپزخانه مدرن و لوکس

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن و لوکس

طراحی کابینت آشپزخانه اولین گام در تغییر دکوراسیون آشپزخانه و یا نصب کابینت برای خانه نوساز شما است. یک طراحی اصولی مطابق با مد روز و استانداردهای جهانی، نه‌تنها فضایی زیبا برای شما خلق می‌کند؛ بلکه با کارایی بالای خود کار شما را در آشپزخانه راحت‌تر خواهد کرد. طراحی کابینت انتخاب طرح و رنگ درب‌ها، انتخاب سبک کابینت، انتخاب متریال، انتخاب متریال، محل قرارگیری اجزای مهم آشپزخانه و… اگر چه می‌تواند مطابق سلیقه افراد انجام شود؛ اما رعایت‌نکردن اصولی در این زمینه می‌تواند به‌راحتی تمام هزینه و زحمات شما را به هدر دهد و به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید.

نکات مهم در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن

امروزه طراحی‌های این بخش از خانه به سمت مدرن‌شدن پیش رفته‌اند و سبک مدرن سبکی پرطرف‌دار در میان طراحان دکوراسیون داخلی خانه و خریداران کابینت است. پروسهٔ طراحی از اندازه‌گیری فضای آشپزخانه شما شروع می‌شود. پس از اندازه‌گیری توسط افراد متخصص حالا نوبت به انتخاب رنگ و طرح درب‌های کابینت است. در سبک مدرن دست شما برای انتخاب رنگ باز است. کابینت‌ها را تک‌رنگ، دورنگ ترکیبی و یا دورنگ بالا پایین می‌توان سفارش داد که کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. گاهی ترکیب رنگ‌ها می‌تواند دورنگ در یک تناژ خاص باشد و یا دورنگ کاملاً متضاد مانند مشکی و سفید. همچنین می‌توان کابینت‌ها را تک‌رنگ و فضای بین کابینتی، کف‌پوش، جزیره کابینت و یا صفحه کابینت را از رنگ دیگری سفارش داد. بهتر است انتخاب رنگ‌ها با نظر طراح کابینت انجام شود تا به نتیجه دلخواه خود برسید. همچنین می‌توان از طراح خواست کابینت‌ها را در چندرنگ متفاوت طراحی کند تا انتخاب آن برای شما راحت‌تر باشد.

برای انتخاب رنگ کابینت بهتر است به ابعاد و میزان نور فضای آشپزخانه خود نیز توجه کنید. اصولاً رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک و رنگ تیره را برای آشپزخانه‌های بزرگ استفاده می‌کنند. اگر تمایلی ندارید در آشپزخانه کوچک خود همه کابینت‌ها رنگ روشن باشند می‌توانید از صفحه کابینت به رنگ تیره و یا با انتخاب چند درب با رنگ تیره از این رنگ نیز استفاده کنید.

پس از اندازه‌گیری محل، تعیین متریال و ترکیب رنگ‌ها طراح کار طراحی کابینت آشپزخانه شما را آغاز می‌کند و اندازه و جای کابینت‌ها در یک طرح سه‌بعدی مشخص می‌شوند. طراح می‌تواند چیدمان‌های متفاوت با رنگ‌بندی‌های متنوعی به خریدار ارائه دهد. مشاهدهٔ طرح 3D می‌تواند دید وسیعی به خریدار بدهد و به‌راحتی می‌توان با مشاهده طرح نهایی علاوه بر اعمال تغییرات محل قرارگیری همه اجزای مهم آشپزخانه را بدون نگرانی مشخص کرد. در این حالت کارفرما قبل از شروع پروسهٔ ساخت و نصب کابینت‌ها، نتیجهٔ نهایی را مشاهده خواهد کرد و رضایت و عدم رضایت خود را نیز اعلام می‌نماید.


نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

رعایت استانداردها در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن

رعایت استانداردها در طراحی کابینت آشپزخانه نه‌تنها از نظر جنبه ظاهری مهم است؛ بلکه در کارایی آن نیز تأثیر خواهد داشت. از مهم‌ترین این استانداردها انتخاب ارتفاع یونیت‌های دیواری و زمینی است. به‌طورکلی یونیت‌های زمینی دارای ارتفاع ۹۰ سانتی‌متر (به همراه پایه‌ها) هستند. این ارتفاع باید به‌گونه‌ای باشد که بدون خم‌شدن بتوان روی آن آشپزی و یا سایر کارها را انجام داد. یونیت‌های دیواری و یا همان هوایی دارای استاندارد ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر هستند. در کابینت‌های مدرن امروزی این ارتفاع را می‌توان تا 110 سانتی‌متر نیز افزایش داد و آن را تا سقف ادامه داد. با افزایش ارتفاع این یونیت‌ها یک‌طبقه افزوده خواهد شد.

علاوه بر ارتفاع عمق کابینت‌ها نیز دارای اهمیت است. عمق این محصولات در یونیت‌های زمینی و هوایی متفاوت است. کابینت‌های دیواری دارای عمق ۳۰ سانتی‌متر (به همراه درب ۳۲ سانتی‌متر) و کابینت‌های زمینی دارای عمق ۵۵ سانتی‌متر که به همراه درب‌ها ۵۷ سانتی‌متر است و با صفحه حدوداً ۶۰ سانتی‌متر هستند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده